אושרה בקריאה טרומית הצע"ח למאבק ב"פרוטקשן"

איתי גדסי No Comments on אושרה בקריאה טרומית הצע"ח למאבק ב"פרוטקשן"

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק שמחמירה את העונש על עבירות פרוטקשן ומרחיבה את העבירה, באופן שיקל על המשטרה לאכוף אותה

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on תיעוד חדש מהחטופים; תקיפות בחאן יונס וחילופי אש בצפון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ יצחק קרויזר למאבק בגביית דמי החסות (פרוטקשן). 16 תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת.

ההצעה מחמירה את העונש על עבירות פרוטקשן וקובעת ענישה מינימלית של לפחות 3 שנים על עבירת פרוטקשן וגם מגדילה את הענישה המקסימלית על עבירה זו.

בנוסף, ההצעה מבקשת לתקן את החוק, כך שיובהר כי איום או הטלת אימה כפי שקבועים בחוק, עשויים להתבצע לא רק באיום או התנהגות מפורשים כלפי קורבן פרטני אלא גם בדרך של יצירת מצג ובאמצעות מסרים שהועברו לאנשים אחרים המצויים בנסיבות דומות ובאותו מצב של הקורבן.

ההצעה מעבירה את האחראיות על מי שקיבל דמי חסות גם ללא שאיים מפורשות על הנסחט ודורשת מהחשוד בסחיטה, שלא סיפק שירות אמיתי, להסביר מדוע ועבור מה קיבל את הכסף. במקרים של פרוטקשן, לא יצליח הנאשם לספק הסבר לכסף ויאושם בעבירה זו.

בדברי ההסבר נכתב: "במסגרת מאבק הרשויות בעבירות של סחיטת דמי חסות ("פרוטקשן") עלה הצורך לחדד את היסוד העובדתי הנדרש להוכחת עבירת סחיטה באיומים הקבועה בסעיף 428 לחוק העונשין, התשל"ז–1977 (להלן – חוק העונשין או החוק). המציאות בשטח מוכיחה כי איום לשם סחיטת אדם או בעל עסק לא תמיד נעשה בצורה מפורשת וגלויה אלא באופן מרומז, בהסתמך על זהות המאיים, על זהות שולחו או על "השם" שיצא לו באזור.

בנוסף, המשטרה נתקלת במצבים בהם ארגוני פשע המתחזים לחברות שמירה גובות מבעלי עסקים כסף עבור "שירותי שמירה" לכאורה, כאשר בפועל לא מסופק שירות כלשהו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "ההצעה שהעברנו עכשיו היא בשורה היסטורית לתושבי הצפון, לתושבי הדרום ולרבים רבים בכל הארץ, שסובלים מהמכה הקשה והמסוכנת הזו של עבירות הפרוטקשן. החוק הזה יחזק את הפריפריה, יחזק את הכלכלה, יחזק את החקלאים, ויחזק את המשילות ואת שלטון החוק.

"במשך שנים הזניחו את תופעת הפרוטקשן, שגדלה למימדים מפלצתיים והפכה למכת מדינה ולאיום של ממש על הפריפריה ואף גררה אחריה תופעות של טרור. המשרד לביטחון לאומי בראשותי ילחם מלחמת חורמה בתופעות העבריינות החמורה הזו והחקיקה הזו היא רק חלק משורת צעדים, ביניהם תוספת תקציב לעניין הזה, הוספת שוטרים לטיפול בעבריינות הזו והקמת המשמר הלאומי".



0 תגובות